söndag 13 januari 2013

Ny säng

Hej och hoppas ni har haft en skön helg! Här har vi varit ute, simmat och införskaffat en ny säng åt lillebror. Jag skrev ju tidigare att ja sökte en gammal utdragbar säng som liknade storebrors och nu hittade jag en som till skicket var så bra att det räckte med snabb tvätt och priset var dessutom rimligt... Sängen är redan i bruk, men har nog fått spring några extra varv till övrevåningen vid läggdax....


Redan i höstas hade jag i planerna att fixa det lite mysigare i barnens rum... Nu är i alla fall sängöverkasten klara: lapptäcken i rött, vitt och blått med stjärntema :) Gardin, vimplar och några tavlor har jag ännu tänkt mig, men lite i taget :) Känns i alla fall som om jag har lite mer energi nu och jag har tänkt att det här våren ska jag fixa upp något på väggarna i de andra rummen också... Vi har bott 1,5 år i huset nu och har inte en ända sak på väggarna ännu... Fast det är väl bäst att bo in sig först har jag hört :)



7 kommentarer:

Bland hö och halm sa...

Fin säng och super fina överkast. Var överkasten svåra att sy? Funderar lite på att göra liknande till I och F

Carolines vardagsliv sa...

Wow vad snygga överkast! Har själv funderat på "lapptäcken" men undrat över kanterna - får höra hur du gjorde när vi ses nästa gång! Ha det gott*

Ninette sa...

Jättefint med både säng o överkast!

Lilla K sa...

Tack! Jaa, vad ska jag svara på din fråga Åsa. Själv tycker jag inte det var svårt att sy och till det här räcker det med helt vanlig maskin och strykjärn. Mest tid gick det åt att klippa till rutorna, nästan 50 stycken per täcke :). Och har man lika stora och jämna rutor, så går det sen ganska enkelt att sy i hop dem, och det lönar sig definitivt att pressa alla sömar med strykjärn.

Byggare-Mom sa...

Nämen, så snabbt du hittade en passande säng! Supersnygg! Hålls J bra i den eller vill han gärna smita bort ur den nu då han kan?

Kamomilla sa...

Vad fint!! Jag gillar :)

Fangoria sa...

Åh vad fin säng och sängkläder!!!