söndag 27 januari 2013

Mera målat

Nu har även köksstolarna fått vit färg på sig, så nu matchar de bättre in med soffan och barnens TrippTrappar. Tyvärr blev det ingen före bild, men de var olika färger slitna med målstänk lite här och var. Några av stolarna är fyndade i vår ladugård och några är ärvda. 


 Soffan har också fått några nya dynöverdrag efter att julen städades ut. Det blev tre randiga dynor i stället för de röda med stjärnor. Två av dem har tidigare varit på soffan i barnens rum, men de förminskades nu och av samma tyg som jag tur nog hade en liten bit kvar blev det ett tredje överdrag.

Dynöverdrag som jag tänker ha lite längre än bara i ca en månad per år, så brukar jag sy dragked i bara för att de ska gå enkelt att byta och byka. Hur gör ni som syr själva?


Ha en fin söndag!

7 kommentarer:

Lotta sa...

Så fint du fixat igen =) Sku gärna sy dynvar till soffkuddar med dragkedja men jag är inte så haj på de där med att sy... Så sydde så som sängdynornas dynvar är fixade för juldynvaren.

Kela hampf sa...

Jag brukar laga kardborrband för min gamla symaskin var usel på att sy dragsked. Har inte sytt på många år men nu till julen var jag sugen på att sy då jag har tyg. Men de kommer flera jular

Kamomilla sa...

Ernst (ja du vet säkert vilken Ernst jag talar om) visade en gång ett snabbfix dynvar där man gör det lite omlott och så syr man bara två sömmar- snabbt o enkelt (men svårt att förklara här )

Kickan Style sa...

Hej och TACK för alla gratulationer :)! Jag har precis samma objektiv, för Canon kameror då! Har varit väldigt nöjd med mitt, förutom då att det ibland just känns som om man inte får med allt man vill. Men man vänjer sej!!

Ha en fin söndag!

Carolines vardagsliv sa...

Fint fint!! Våra köksstolar borde också få sig en omgång av lite vit målfärg - har slitits bort en hel del! :) Fina dynor - kan inte ge några tips då jag inte syr fodral ;o)

Ninette sa...

Jag fuskar så mycket jag kan så jag bara syr ihop dynvaren lite i omlott- antar att det var så som Ernst gjorde som Kamomilla skrev? Superenkelt och går fort, men ser nog snofsigare ut som du gör det! men så är du ju proffs du :)
Härlig duk ni har förresten!

Lilla K sa...

Tack för era tips! Själv brukar jag också sy omlott, men tycker inte dessa sitter lika bra och så kan man inte vända baksidan fram om man får en fläck utan att skarven syns... Två av de tre röda stjärndynvaren var ett undantag, tyget räckte bara till om jag sydde ihop dem med dynan inne... så nu är de fortfarande på därunder.. Ha en fin dag!