torsdag 3 januari 2013

Angry Birds

Ni minns väl att jag hade ett litet filtprojekt före julen? Jag hann få delarna klara tid och barnen fick alltså ett hemmagjort Angry Birds actionspel i julklapp.

  

Inspiration till fåglarna och grisarna fick jag härifrån. Det blev två röda, två gula och två blåa fåglar och fyra grisar till spelet. Två av varje för säkerhets skull så ett det inte blir bråk... Mannen min sågade några träbitar i lämpliga längder och vips var spelet inpaketerat.

 




Det blev lite fler bilder idag :) Och de är alla tagna med mitt nya 1.8/50mm objektiv som jag fick i julklapp. Det är roligt att fota med ett lite ljuskänsligare objektiv, men man får vänja sig vid att de inte går att zooma :)

11 kommentarer:

Tina sa...

Alltså! De är så jättefina. Otroligt skicklig är du och kiva idé att göra en sådan leksak, som pojkarna kan leka tillsammans med.

Bland hö och halm sa...

Jätte fina figurer och fiffig idé. Kul med nytt objektiv

AnnikaON sa...

Jätte fint spel, rolig ide.Det förutsätter förstås att man är duktig på att sy, som ju du verkligen är.

Micka sa...

Vad duktig du är, de är ju jätte fina!! Å ingen annan har likadana...

Micka sa...

Vad duktig du är, de är ju jätte fina!! Å ingen annan har likadana...

Kamomilla sa...

Grattis till objektivet! Det är roligt att testa sig fram!
Härligt spel, jösses vad händig du är!!

Juanita sa...

Vilket jättefint spel du har lagat, händiga du!!!!
O grattis till objektivet, säkert skoj! :)

Lilla K sa...

Tack för era fina kommentarer i det här och förra inlägget! Det är roligt att pyssla och sy igen nu när det varit lång paus och jag känner att jag har lite mer energi!

Linda sa...

Jättefina Sarah!

Byggare-Mom sa...

Ojoj, såå häftigt! Om du känner att du får för mycket kreativitet nån dag får du gärna skicka en del till mig :)

Fangoria sa...

Men vad läckert!